Академия Лидерите 2020

Винербергер в Академия Лидерите 2020

Сезон 5.1
За поредна година, имахме удоволствието да бъдем част от Академия Лидерите и да бъдем полезен партньор в практическото обучение на младежта. За нас е привилегия и удоволствие да споделяме знанията и опита, които имаме, с младите таланти на бъдещето в архитектурата и строителството!
„Най-добре проведената лекция от гледна точка на подадена информация и проведени казуси.“
„Изключително приятна, интерактивна и полезна презентация и информация.“
„Задачите бяха полезни и усвоихме материала от модула!“

Как да общуваш с клиенти в строителството, или по-точно процесът по продажбите.

В първа част от петия сезон на Академия Лидерите, имахме удоволствието да представим пред участниците темата „Клиенти, продажбен процес, търговска дискусия, похвати при презентиране. Преговори, сделки и следпродажбени действия.“ с лектор инж. Петър Петров. Като компания с 200 години история, пазеща лидерски позиции на пазара в цял свят, можем да говорим дълго по темата за процеса на продажбите. А той е неразделна част от всяка индустрия, включително строителната.

Какви качества трябва да притежава успешният търговец?

Предложенията от участниците включваха: комуникативност, харизма, познаване на пазара и продуктите, умение да опознава клиентите и да им предлага точните решения. Инж. Петър Петров допълни, че ключово е и умението да слушаш. Успешният търговец трябва да може да разбира нуждите на клиента, да има желание непрестанно да се учи и усъвършенства и да може да комуникира с всички на техния език. Като първата стъпка, която търговецът трябва да предприеме в процеса на продажба, е да изгради доверие в купувача. Без това умение, не може да се продължи напред. Участниците в процеса (продавач и купувач) неминуемо ще се различават по редица фактори (социални, икономически, лични вярвания и разбирания, образование и т.н.). За да се намери общ език между двамата участници е важно да си зададем два въпроса, а именно:

  • Какво е в главата на продавача?
  • Какво е в главата на купувача?

Поставяйки се в двете противоположни роли, и гледайки на ситуацията от двете страни, дава възможност за адекватно анализиране на ситуацията. По-лесно можем да намерим допирните точки на двамата участници в процеса, както и да се индентифицират критичните точки на различия, за да може те да бъдат избегнати или контрирани. Така друстранното напрежение и натиск от несигурност или недоверие в двете страни на комуникацията, могат да бъдат по-лесно стопени.

Покупко-продажбата е най-вече комуникация

Въпреки множеството теории в търговията, ключовите решения се крият именно в добрата комуникация. Това е сложен процес, който изисква дадено съобщение да бъде предадено по такъв начин, че получателят да го разбере. Трудностите тук възникват поради субективното пречупване на информация в различните участници в комуникационния процес. Най-простият пример за това е детската игра "Развален телефон". Започваме с думичката "стол", а последният по веригата казва "пейка". Затова и инж. Петър Петров подчерта, като едно от основните качества в успешната търговия, умението да слушаш. Разбирайки събеседника, е по-лесно да предадем съобщението, което искаме, на език, на който човекът отсреща ще разбере (т.е. да му кажем "стол" и последния по веригата да е разбрал "стол", а не "пейка").

Всичко това може да се синтезира в следната формула: Всичко мислено да е изказано и всичко чуто да бъде разбрано.

Но продажбите имат не само рационален, а и емоционален елемент. И както във всеки вид комуникация, по-голямата част от това, което комуникираме, е изказано невербално. Поради тази причина е важно търговецът да обръща внимание и на невербалната комуникация в процеса на продажба. В много от случаите, отсрещната страна изразява мнението си само рационално, а емоционалното възприятие на продукта се крие в невербална комуникация.

Огромна роля във взимането на решения играят и други участници в процеса. В продажбите на строителни продукти трябва да се имат предвид позициите на посредника и дистрибутора, както и на проектантите. Инж. Петров сподели с участниците на Академия Лидерите, че разкриването на нужди става чрез въпроси към клиента – първо по-общи, а впоследствие по-конкретни. В крайна сметка нуждите на клиента трябва да бъдат идентифицирани, а след това и потвърдени от него.

Продажбите на практика

Всеки от отборите избра свой представител, който да продаде на инж. Петров продукт в своеобразна симулация. Той бе клиент в аптека и търсеше четка за зъби за своя син. В резултат на това те разбраха на практика важността на това да се задават коректните въпроси към клиента – първо по-общите, а впоследствие да се навлезе в детайли за това кое е търсеното решение. Симулацията, разбира се, беше изпълнена с много емоции - леко притеснение, малко смях и актьорско майсторство.

Казусът и темата, представени от Винербергер в поредния сезон на Академия Лидерите, бяха поредното знание, което екипът ни успя да предаде на младите таланти в България. Благодарим на организаторите на събитието от Hobelix за възможността отново да бъдем част от тази красива инициатива в днешното образование. И с нетърпение очакваме сезон 5.2!

Разгледайте още снимки от събитието в галерията:

Construction worker with tablet computer, Fast Forward Commercial Excellence

Имате въпроси за нас и продуктите ни?

Свържете се с нас и ще Ви помогнем!

Имате ли нужда от още помощ?

Искате персонална оферта?

Свържете се с нашите търговски представители!

Търсене на дистрибутор

Намерете най-близкия до вас дистрибутор

Абониране за бюлетин

Не пропускайте последните новини от нас

Още информация за керамични блокове Porotherm

Разтворите на Винербергер - част от цялата система

Три уникални разтвора, които правят строенето лесно, бързо и качествено.

Често задавани въпроси за керамични блокове Porotherm

Вижте техните отговори тук!

Често задавани въпроси за керамични шурцове Porotherm

Вижте техните отговори тук!

Често задавани въпроси за разтворите на Винербергер

Вижте техните отговори тук!

Социални мрежи

Точки на продажба