Предложенията от участниците включваха: комуникативност, харизма, познаване на пазара и продуктите, умение да опознава клиентите и да им предлага точните решения. Инж. Петър Петров допълни, че ключово е и умението да слушаш. Успешният търговец трябва да може да разбира нуждите на клиента, да има желание непрестанно да се учи и усъвършенства и да може да комуникира с всички на техния език. Като първата стъпка, която търговецът трябва да предприеме в процеса на продажба, е да изгради доверие в купувача. Без това умение, не може да се продължи напред. Участниците в процеса (продавач и купувач) неминуемо ще се различават по редица фактори (социални, икономически, лични вярвания и разбирания, образование и т.н.). За да се намери общ език между двамата участници е важно да си зададем два въпроса, а именно:
- Какво е в главата на продавача?
- Какво е в главата на купувача?
Поставяйки се в двете противоположни роли, и гледайки на ситуацията от двете страни, дава възможност за адекватно анализиране на ситуацията. По-лесно можем да намерим допирните точки на двамата участници в процеса, както и да се индентифицират критичните точки на различия, за да може те да бъдат избегнати или контрирани. Така друстранното напрежение и натиск от несигурност или недоверие в двете страни на комуникацията, могат да бъдат по-лесно стопени.