Новото управление в началото на 90-те години въвежда нова стратегия, наблягане от една страна на продължаващото разширяване и от друга страна фокусиране на дейността около ядрото на производството на тухли и павета. Следвайки тази стратегия Винербергер продава голяма част от своите разнообразни дейности, включително OAG Group през 1994 г., Treibacher Schleifmittel през 1997 г., както и активи, недвижими имоти и други. С продажбата на бизнеса с гаражи – Wipark, и на останалата част от Treibacher Industries през 2000 г., приключва трансформацията на компанията в специализирана изцяло в бизнеса със строителни материали. През 1995 г. Винербергер влиза във Франция с закупуването на Sturm Group, последвано от придобиване на Terca. Така компанията заема водещи позиции на пазара на фасадни тухли в Белгия и Холандия. А през 1996 г. придобива мажоритарен контрол над Semmelrock.
До края на десетилетието Винербергер заема водеща позиция на пазара на тухли в Европа. През 1999 г. компанията прави стъпки към върха на глобалната листа с придобиването на General Shale Inc. в САЩ, както и ZZ Wancor, в Швейцария, а чрез Pipelife придобива Mabo – фокусиран на скандинавския пазар. Придобиването на Tondach Gleinstätten AG и включването на керамичните керемиди в портфолиото на Винербергер се оказва поредното успешно и далновидно решение.
Компанията стъпва в България през 2004 г. Повече от историята на Винербергер България можете да видите тук.